Principper for SFO og Juniorklub

SFO er omfattet af skolens overordnede målsætning, værdier og øvrige principper.
Skolefritidsordningen er et tilbud til alle børn, der har behov for et fritidstilbud og pasning før og efter skoletid.

1. Lærkereden:
    Er vores SFO1, som er for elever fra 0.-2. klasse
    Lærkereden har egne lokaler på skolen og benytter også indskolingens klasselokaler samt faglokaler om eftermiddagen.
  2. Fuglsang:
    Er vores SFO2, som er for elever fra 3.-4. klasse.
    Fuglsang ligger i en gammel villa lige overfor skolen og har også egne udearealer.
    Fuglsang benytter også skolen i det omfang de vil.

Tvis SFO skaber sammenhænge i barnets institutionsliv med fokus på overgangen:

• Fra børnehave – Førskole
  • ​Fra førskole – Lærkereden
  • Fra førskole – 0. klasse
  • Fra skolen – SFO
  • Lærkereden til Fuglsang

Tvis SFO’s primære mål er at vedligeholde et trygt, rummeligt og positivt miljø, som understøtter børnenes dannelse og alsidige udvikling samt trivsel.

Aktiviteter:
Vi tilbyder aktiviteter og ture ud af huset som tilgodeser børnenes forskellige kompetencer og interesser. I Lærkereden kommer der en ugeplan ud, så børnene ved hvad der kommer til at ske i løbet af ugen.
På Fuglsang sender de en månedsplan ud. Vi har fokus på barnets mulighed for den frie leg, selvvalgte aktiviteter og medbestemmelse.

Vi arbejder ud fra et årshjul, som er tilgængeligt for forældrene.
Vi afholder børnemøder for at sikre børneinddragelse hvor børnenes synspunkter og perspektiver indgår i SFO’ernes praksis.

Vi har et tæt samarbejde med lærere og forældre for at skabe sammenhæng i børnenes hverdag. Hver årgang har en klassepædagog tilknyttet.

Juniorklubben

Juniorklubben er for byens børn og ikke kun skolens. Vi bruger det til inklusion af de børn der er i andre skoletilbud.
Vi støtter udviklingen af børnenes personlige og sociale kompetencer. Vi har fokus på at skabe et inkluderende miljø.