Inklusion

Vision:

At vi arbejder på at give børn og unge de bedste forudsætninger for at få et godt liv – nu og i fremtiden.

Børnesyn

Vi tror på, at alle børn gør det godt, hvis de kan.
 

Mål med bredere børnefællesskaber:

  • Eleverne oplever at være en del af et fællesskab
  • Eleverne får mulighed for at udvikle sig og være i privilegerede positioner
  • Eleverne oplever at være trygge på Tvis Skole og SFO, så de har mod på forandring og læring, og de tør fejle.

At etablere bredere børnefællesskaber er en dynamisk og vedvarende proces, der handler om at give alle børn og unge mulighed for at opleve sig som en værdifuld, anerkendt og aktiv deltager i det sociale og faglige fællesskab, som er centralt for at kunne udvikle sig og blive så dygtig, som man kan.

Det er ambitionen, at vi på Tvis Skole og SFO ud fra en faglig og saglig vurdering er nysgerrige på, om det enkelte barn kan udvikle sig i det brede børnefællesskab.

I bestræbelserne på at etablere bredere børnefællesskaber på Tvis Skole og SFO har vi fokus på nedenstående:

  • Eleverne oplever accept og anerkendelse fra skolens medarbejdere, forældre og elever
  • Eleverne er aktive deltagere i fællesskabets aktiviteter
  • At undervisningen og aktiviteterne varieres, og at eleverne oplever at være i privilegerede positioner
  • At Tvis Skole og SFO skaber mulighed for udvikling – både fagligt, socialt og personligt
  • At Tvis Skole og SFO medtænker elevernes perspektiv
  • At vi er nysgerrige på årsagen bag elevernes adfærd
  • Eleverne er til stede på Tvis Skole

Med udgangspunkt i skolens værdigrundlag og i PALS vil vi gøre vores bedste for at etablere bredere børnefællesskaber i skole og SFO.

 

 

Pouls hold

Læs mere:

Pouls hold